سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرمول ثروت

عصر ارتباطات باعث بالا رفتن سرعت کارها شده است. چرا نباید به سرعت ثروتمند شد؟

چطور میشود برای هر کدام از محصولات مشتری پیدا کرد

    نظر

تجارت یک حرفه است اما می‌توان فروش را در دسته بندی هنرها قرار داد. هر کسی که فیلم گرم وال استریت را دیده باشد، سکانس معروف "این خودکار رو به من بفروش" را به یاد دارد. فروش هنرمندانه یکی از پیش‌نیازهای اصلی هر فرد در رسیدن به موفقیت در تجارت است. طبیعی است که کار فروش، همیشه به سادگی فروش خودکار نیست و اگر تعداد محصول زیاد باشد، سوالاتی از قبیل چطور میشود برای هر کدام از محصولات مشتری پیدا کرد یا راه های جذب مشتری در فضای مجازی همیشه در کنجی از ذهن فروشنده باقی می‌ماند. برای این که به جوابی قطعی برای این سوال برسیم، بهتر است آن را از چند جانب بررسی کنیم:


 

1. تعداد مشتری کلی شما چقدر است؟

 این که شما به صورت کلی مشتری کمی داشته باشید، با این که چندین محصول شما فروش نرود زمین تا آسمان فرق دارد. اگر کسب و کار شما جدید است و هنوز مشتری چندانی ندارید، بهتر است به فکر تبلیغات اصولی باشید. اگر تنوع زیادی از محصولات شما فروش میرود و چند نوع جنس شما فروش خوبی ندارد، بهتر است طرح های تشویقی را برای این کار امتحان کنید، اما اگر به غیر از چند محصول اصلی، که اصطلاحا خودشان خودشان را میفروشند، نمیتوانید محصول دیگری بفروشید باید یاد بگیرید که چطور میشود برای هر کدام از محصولات مشتری پیدا کرد.

2. محصولات شما مشکل خاصی دارند؟

طبیعی است که جنس مشکل دار را کسی نخرد. هدف هر کسی از خرید رفع نیاز یا احساس برد است. اگر محصول شما یک محصول بنیادی باشد، بالاخره فروش میرود، اما شما با برطرف نکردن مشکل آن، حجم فروش خود را پایین میاورید. اگر هم محصول شما یک محصول آنتیک باشد و مشکل داشته باشد، باید صادقانه بگویم که قرار نیست محصول شما فروش برود، مگر این که از تکنیک های فروش مانند تخفیف یا موارد مشابه استفاده کنید.

3. وضعیت فروش رقیبانتان چطور است؟

اگر شما بتوانید بیشتر از رقیبتان بفروشید و مشتریان ثابت داشته باشید، کم کم رقیبتان از میدان به در خواهد شد. اگر شما این رقیب نگون بخت هستید، باید عرض کنم که کار شما برای رقابت کمی سخت شده است. شما باید ادامه ی مقاله را بخوانید تا تمام نکات ممکن برای فهمیدن جواب چطور میشود برای هر کدام از محصولات مشتری پیدا کرد را پیدا کنید.

اما چطور باید برای هر محصولی مشتری خاص خود را پیدا کرد؟

لیست جواب های چطور میشود برای هر کدام از محصولات مشتری پیدا کرد

برای فروش محصول دانستن چند نکته کاملا حیاتی است و بدون آن امکان فروش خوب تقریبا صفر میشود. در ادامه همراه ما باشید تا این نکات را باهم بررسی کنیم.

1. بدانید که مشتری شما کیست

مهم است که یک شناخت کلی از مشتری خود داشته باشید. منظور من فروش های چند صد میلیونی نیست که شما با یک فرد مذاکره کنید و فروش را به انجام برسانید. شناخت کلی مشتری در کسب و کارهای کوچک، معمولا با استفاده از مفهوم پرسونا تعریف میشود. پرسونای مشتری، میانگین وزنی خصوصیات تمام مشتریان احتمالی شماست. تعریف کمی پیچیده شد اما مفهوم کلی بسیار ساده تر از این تعریف است.

فرض کنید که کار شما فروش وسایل پلاستیکی است و در فروش اسباب بازی های پلاستیکی مشکل دارید. شاید به نظر شما اسباب بازی هایتان باید از دید کودکان جذاب باشد؛ البته این تصور درست است اما تمام قضیه این نیست. مشتری شما مادرانی هستند که از پلاسکوی شما دیدن میکنند. حتی اگر کودک این خانم به محصول شما جذب شود، شما باید فاکتورهای مورد نظر او را در نظر گرفته باشید تا بتوانید به او فروش انجام دهید. اگر در ردیف اسباب بازی های کودکان زیر 2 سال، چیز ریزی قرار دهید، نباید انتظار داشته باشید که مادری آن را برای کودک خود بخرد.

داشتن یک پرسونای دقیق از مشتری به شما کمک میکند که در تمام مراحل، نیاز او را در نظر بگیرید و بتوانید فروشی به سادگی فروش خودکار داشته باشید.

2. به لیست مصرف دقت کنید

بدون صرف دقت و انرژی کافی هرگز نمیتوان به جواب چطور میشود برای هر کدام از محصولات مشتری پیدا کرد رسید. اگر فکر میکنید که با نشستن و کاری نکردن، قرار است مشتری از در وارد شود و از شما محصول بخرد، باید به فکر یک صندلی راحت باشید، چون قرار نیست حالا حالا ها از آن جا بلند شوید. اما اگر به دنبال یک فروش خوب و ساخت کانال درآمدی برای فروش همان محصولی هستید که الان در فروشش ناموفق هستید، بهتر است به حلقه ی قبل و بعد از خود در زنجیره ی خرید مراجعه کنید.

این مورد را تمام به وضوح در بازار دیده ایم. اگر شما برای خرید کت و شلوار به یک مغازه مراجعه کنید، اگر فروشنده کفش نداشت، شما را به مغازه ی کفش فروشی مورد نظر خود دعوت میکند یا به شما سفارش میکند که به نام من از فلان مغازه خرید کنید تا تخفیف خوبی بگیرید. شاید فروشگاه دوم به شما تخفیف خوبی هم داد؛ اما این کار، استفاده از ترفند لیست مصرف است و فروشگاه دوم قرار است به زودی این لطف را برای فروشگاه اول تلافی کند.

3. محصول خود را کامل بشناسید

این که شما بخواهید محصول را بفروشید یک امر عادیست. شما با این تفکر نباید انتظار داشته باشید که مشتری برای شما و دیگران تفاوتی قائل شود. اما اگر محصول خود را بشناسید و بتوانید نیاز مشتری را به درستی با محصول خود حل کنید، مشتری از شما خرید خواهد کرد و نیازی نخواهد بود که شما محصول را به او بفروشید. این مورد یک اشتباه رایج در بازار سنتی است، اما نکته ای که در پس آن پنهان است، قدرت مشتری ثابت است که باعث میشود در گذر زمان، شما تبدیل به دوست و مشاور تخصصی مشتریان شوید، نه فقط یک مغازه دار عادی که به فکر پر کردن جیب خود است. با شناخت محصول خود می‌توانید از ابزارهای کمکی استفاده کنید. شاید باور نکنید اما کاری ساده مثل خرید ربات اینستاگرام می‌تواند باعث تحول بزرگی از فروش شما شود. تنها کاری که لازم است شناخت درست از محصولتان است.

 

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر نظری در این مورد دارید یا فکر میکنید نکاتی را میتوان به این مقاله اضافه کرد، حتما برای ما بنویسید. اگر کسی از شما بپرسید چطور میشود برای هر کدام از محصولات مشتری پیدا کرد چه جوابی به او میدهید؟