سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرمول ثروت

عصر ارتباطات باعث بالا رفتن سرعت کارها شده است. چرا نباید به سرعت ثروتمند شد؟

آیا فروش محصول در دیجی کالا به صرفه است؟

    نظر

دیجیکالا یکی از قویترین سایت های ایران است. بیشتر مردم فروش اینترنتی را با دیجیکالا شناخته اند و شاید بتوان گفت این فروشگاه آنلاین یکی از قدرتمندترین برندهای فروش در ایران است. دیجیکالا علاوه بر این که تامین کننده ی نیازهای مصرف کنندگان است، قابلیتی برای افزودن فروشندگان به خود را نیز اضافه کرده است. ثبت نام در دیجی کالا به عنوان فروشنده کار سختی نیست؛ اما مهم است که بدانیم آیا فروش در دیجیکالا به صرفه است یا نه. با ما همراه باشید تا این مورد را بررسی کنیم.

برای فروش در دیجی کالا به چه مواردی نیاز است؟

دیجی کالا در ابتدای کار از هر فرد مدارک هویتی میگیرد. این کار به علت استعلام حقیقی بودن فرد است. قدم بعد در این پروسه گرفتن مدارک مالیات بر ارزش افزوده و مدارک تجاری است. بعد از ارسال مدارک و تایید آن توسط شرکت، شما به جمع فروشندگان میپیوندید و میتوانید کار خود را آغاز کنید.

دیجی کالا به ازای هر فروش چقدر دریافت میکند؟

درصد کمیسیون دیجی کالا بسته به قرارداد و نوع جنس متفاوت است. هر چند این مقدار قبل از شروع کار هم از قسمت پروفایل قابل مشاهده است. علاوه بر این، بازه ی تصویه حساب هم برای هر فرد قابل مشاهده است. تنها کافیست از قسمت اطلاعات قرارداد وارد بازه محاسبه صورت حساب را بزنید. بعد از این کار بازه پرداخت را انتخاب کنید. این قسمت به شما بازه ی واریز را نشان خواهد داد.

بعد از این که از این قسمت مطمئن شدید و دیدید که مغایر با پیش بینی شما نیست، میتوانید از قسمت پنل فروشندگان اقدام به محاسبه کمیسیون کنید. برای این کار میتوانید پنل فروشندگان روی منوی گزارشات کلیک کنید. گزینه ی کمیسیون، هزینه ها و جرایم را انتخاب کنید. در این منو میتوانید روی گزینه ی کمیسیون ها کلیک کنید تا لیست کامل هزینه ها را ببینید.

هزینه های پستی در دیجی کالا بر عهده ی چه کسی خواهد بود؟

این هزینه بر عهده ی فروشنده و بسته به اندازه و وزن بسته هم قیمت آن متفاوت است. اطلاعات مربوطه هم در در قسمت گزارشات، در زیر گروه کمیسیون و در داخل بخش هزینه ها قرار دارد. طبیعی است که هر قدر بسته بزرگتر یا وزنش بیشتر باشد، قیمت آن بیشتر میشود. توصیه ی ما به شما این است که حاشیه سود محصول را به گونه ای تنظیم کنید که بتواند پاسخگوی هزینه ی پست باشد.

آیا فروش محصول در دیجی کالا به صرفه است یا خیر؟

همانطور که دیدید متغیرهای زیادی در جواب این سوال دخیل هستند. البته میتوان گفت که محصولات تزئینی که سبک، سود ده و کم حجم هستند میتوانند گزینه ی خوبی برای فروش در دیجی کالا باشند. اما در مقابل محصولات بازارهای سنتی میتواند کاملا زیان ده باشند؛ چون حاشیه سود این محصولات ثابت است و نمیتوان قیمت آن را بیش از حد تعیین کرد. پس میتوان در پاسخ به سوال آیا فروش محصول در دیجی کالا به صرفه است گفت اگر کسب و کار شما ساختار مدرن دارد امتحان کردن دیجی کالا نمیتواند برای شما بد باشد.

مقاله ی ما در این جا به پایان میرسد. امیدواریم که توانسته باشیم جواب شما را به شایستگی بدهیم. نظرات خود را در مورد این پست برای ما بنویسید. از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما سپاسگذاریم!